söndag 30 maj 2010

Sicken vecka

När man i vanliga fall inte har så mycket att komma ihåg och pyssla med i allmänhet så kan deadlines och tre planerade aktiviteter samma vecka ställa till med en hel del. Jag har nästan känt mig lite stressad.

Torsdag - besiktning (gick bra) och bingo. Bakat hade jag gjort också. Det var rena Cake Anatomy hemma här i onsdags. När jag plockade ut långpannan första gången så var marängen precis som den skulle vara men kakan hade ju inte stannat. Ca 20 min till på bara undervärme räddade operationen. Inget vann vi på bingon heller men jag fick umgås med både vovve och vovvens matte så det gjorde inget. 

I fredags var det spelkväll hos grannen. Trevligt värre som vanligt men man lär sig ju tydligen aldrig att man ska låta bli den där obskyra spritsorten som alltid åker fram när man redan har fått mer än man tål, hur god den än är. Både lördag och söndag har därför gått i det sunkiga hasandets tecken. Jag har bokstavligt talat hasat runt här hemma och tvättat och diskat på ren tjurighet. Har blivit power nap båda dagarna och jag är fortfarande aptrött.

Jag orkar helt enkelt inte med såna här dyngrakheter längre.

Bara att fejsa läget.

The night she left it started rainin'
and it kept rainin' 'til the dawn
She left a fragile air of flowers
I can't believe that she is gone

2 kommentarer:

  1. men ibland är det ack så skönt att bara få hasa runt fötterna där hemma...förutsatt att det är rena golv! :-)

    SvaraRadera
  2. jag har oxå bakat, en massa matbröd. Fick godkänt av farsan. PUH!

    SvaraRadera